Problém s různými dietami staršího typu je v tom, že takové redukční diety bývají spojeny s pocitem hladu. Jednou z možností se tak nabízelo zaměřit jídelníček na proteiny (bílkoviny). Původní Atkinsonovu dietu v pozměněné podstatně upravil francouzský lékař Pierre Dukan. Dukanova dieta je jídelníček orientovaný na proteiny (info viz web doplavek.cz), hlavní výhodou jídelníčku typu „Dukanova dieta“ je, že pacient netrpí pocitem hladu a nemusí počítat kalorie.

Pierre Dukan vycházel totiž ze své vlastní praxe, když zjistil, že pocit hladu je právě to, proč někteří obézní lidé nebyli schopni absolvovat diety, které se používaly v sedmdesátých letech pro redukci váhy.

Jídelníček Dukanovy diety

Jak připomíná blog www.slimbox.cz, dietní jídelníček Dukanovy diety bez hladu má čtyři fáze:

Útočná fáze: Zde je povoleno prakticky pouze bílkovinná strava, tedy libové maso nebo vejce. Čím více chcete zhubnout, tím déle tato fáze trvá (2 – 7 dnů).
Fáze rovnoměrné ztráty: Zde se střídají pětidenní období s bílkovinnou a bílkovino-zeleninovou stravou.
Upevňující fáze: V této fázi Dukanovy diety je povoleno jíst ovoce a dvě sacharidová jídla (chléb, těstoviny, kuskus apod.) týdně, jeden den v týdnu zůstává čistě bílkovinný. Tato fáze by měla trvat asi deset dnů dní na každý kilogram, který jste zhubli.
Fáze stabilizace: zde již je omezení minimální, stačí jíst 1x týdně čistě bílkovinnou stravu.

Dukanova dieta dnes

Dukanova dieta je stále populární. I když je stará několik desetiletí, v posledních letech prožívá renesanci především v Evropě. Příčinou popularity je asi jednoduchost této diety: žádné hladovění a žádné počítání kalorií. Navíc popularitu Dukanovy diety táhnou celebrity (www.de-ja-vu.cz). Mezi nejznámější patří asi matka královské nevěsty Kate Middletonové. V poslední době narůstá popularita jídelníčku Dukanovy diety i v Čechách. Diety zaměřené na proteiny se objevují stále v nových podobách, u nás se propaguje problematická dieta Štefana Margity.

Bohužel tuto dietu je nutno považovat dnes již za překonanou. Proto by se měla držet s rozmyslem protože riziko jo-jo efektu je velmi aktuální. Rizika si samozřejmě i Pierre Dukan. Autor této diety se ovšem domnívá, že rizika obezity jsou větší než rizika jídelníčku jednostranně zaměřeného na bílkoviny. Ostatně dnešní odborníci na redukci váhy preferují raději vyváženou stravu a režimová opatření. Moderní dietní jídelníček se také obejde bez hladovění. To už je lepší třeba taková pětifaktorová dieta.


Žádný komentář k „Diety bez hladu“

Komentáře můžete sledovat RSS2 kanálem.

Źádný komentář pro tento příspěvek.

Přidej odpověď

XHTML: Můžete použít tyto formátovací značky: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>